گزارش عملکرد چند شرکت بورسی در آبان ماه

شرکت های ذغال‌سنگ طبس، نفت پاسارگاد، ایران یاسا تایر و رابر، آلومینیوم ایران، صنایع شیمیایی سینا، نفت ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن گهر زمین و شیر پاستوریزه پگاه گیلان گزارش عملکرد یک ماهه خود را منتشر کردند.

به گزارش صدای بورس، برخی از شرکت های بورسی گزارش یک ماهه خود را منتشر کردند که در ادامه می خوانید:

کطبس

ذغال‌سنگ طبس در شش ماه اول به طور میانگین ۱۸،۷۹۲ تن تولید داشت. تولید در مهر ۲۱،۳۷۰ تن و در آبان ۲۳،۷۵۰ تن ذغال سنگ بود.

در شش ماه ابتدایی میانگین فروش ماهانه شرکت ۱۸،۰۱۰ تن بوده که در مهر و آبان توانسته به ترتیب ۲۰،۲۶۳ و ۲۴،۹۷۳ تن به فروش برساند.

درآمد کطبس در سال گذشته به طور متوسط ۷ میلیارد تومان بوده است. در سه ماه تابستان درآمدهای جالب توجه شرکت شروع شد و به ترتیب فروش های ۱۵ میلیارد تومانی در تیر، ۱۴.۵ میلیارد تومانی در مرداد و ۱۵.۷ میلیارد تومانی در شهریور را گزارش کرد. در مهر ۱۷.۹ میلیارد و در آبان ۲۲ میلیارد تومان فروش داشت که در مجموع در هشت ماه به فروش ۱۰۲ میلیارد تومانی رسیده در حالی که کل فروش سال گذشته ۸۴ میلیارد تومان است. این امر عمدتا به دلیل افزایش نرخ فروش محصول بوده است. نرخ فروش زغال سنگ در مهر ۸۷۸ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است و نسبت به میانگین نرخ ماهانه سال گذشته ۱۷۳ درصد و نسبت به میانگین شش ماهه اول ۶۱ رشد داشته است.

شپاس

نفت پاسارگاد سال ۹۸ نیز به طور متوسط ماهانه ۱۰۸ هزار تن تولید و فروش و در شش ماه اول میانگین ۸۶ هزار تن تولید و فروش داشته است. در دو ماه اخیر مقدار فروش از تولید بیشتر بوده و آبان ماه تولید ۱۱۵ هزار تنی و فروش ۱۲۲ هزار تنی را به ثبت رساند.

شپاس در آبان ۵۸۷ میلیارد تومان فروش انواع محصولات داشته است. این در حالی است که میانگین فروش در شش ماه اول امسال ۲۶۰ میلیارد تومان است.  فروش فصل بهار با مجموع ۴۷۰ میلیارد تومانی رقم خوبی نبود اما در سه ماه تابستان به فروش ۱۰۸۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرده است و با فروش خوب ۴۸۰ میلیارد تومانی مهر و ۵۸۷ میلیارد تومانی آبان نوید استمرار ارقام خوب را می دهد.

 میانگین نرخ فـروش محصولات شرکت در شش ماه ابتدایی برابر ۲،۹۴۳ تومان در هر کیلو بوده است. این نرخ در ماه مهر ۴،۳۱۲ تومان و در آبان ۴،۸۱۴ تومان به ازای هر کیلو است. نرخ فروش آبان نسبت به میانگین شش ماهه رشد ۶۳ درصدی داشته است.

پاسا

به استثنا فروردین شرکت ایران یاسا تایر و رابر به طور متوسط هر ماه ۱،۴۹۶ تن تولید داشته است. تولید آبان  نیز ۱،۵۶۳ تن بوده است.

این تولیدکننده لاستیک موتور به طور متوسط هرماه ۱،۵۰۵ تن فروش داشته است. فروش آبان نیز ۱،۴۰۲ تن ثبت شده است .

شرکت که بطور متوسط هر ماه ۶۱ میلیارد تومان فـروش دارد، در شهریور  فروش خوب ۸۱ میلیارد تومانی و در مهر فروش ۵۵  و آبان فروش  ۷۲ میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

نرخ فـروش تایر و تیوپ در آبان ماه ۴۹۷،۷۷۳   و ۶۳۳،۶۰۴ ریال به ازای کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش ماهانه این دو محصول به ترتیب ۳۷۷،۳۰۴ و ۵۱۱،۴۰۳ ریال به ازای هر کیلو گزارش شده است.

فایرا

شرکت آلومینیوم ایران در مجموع در آبان ۶ هزار و مهرماه ۹ هزار تن شمش در بورس کالا عرضه کرده است.   معاملات آبان ماه شمش فایرا با عقب نشینی خریدارن و پراکندگی تقاضا همراه بوده و بدنبال آن حجم معاملات هم کاهش داشته است. در دو هفته گذشته نیز ۲۵۰۰ تن شمش فایرا در بورس کالا عرضه و معامله شد. حجم عرضه ها در کل کاهش داشته و پراکندگی تقاضای موجود در بازار تا حدودی ترمزی برای رقابت بر سر قیمت و افزایش قیمت بوده است. نمودار این محصول در معاملات اخیر روند ثابت و بدون تغییر ی را نشان می دهد.  

قیمت جهانی آلومینیوم در اوایل امسال پیرو شوک ناشی از ویروس کرونا تا محدوده ۱،۴۰۰ دلار ریزش داشته اما با بهبود شرایط و بازگشت تقاضا در بازار جهانی این ریزش را جبران نمود و تا محدوده ۱،۹۰۰ دلار افزایش یافت. این محصول  که در بازار داخلی ایران  در ماه های فروردین اردیبهشت در کف قیمتی خود معامله شده ، از تیرماه رشد خوبی خود را آغاز کرده اما مجدد در دو هفته گذشته کاهش و ثبات قیمت داشته و در آخرین معامله انجام شده در بورس کالا قیمت ۵۲۸،۵۱۸ ریال را ثبت نموده است.

شسینا

صنایع شیمیایی سینا ۳.۱۴۷ تن فرمالین در آبان تولید کرده است. مقدار تولید فرمالین کارمزدی، پارافرمالدئید و هگزامین نیز به ترتیب ۱.۷۲۵، ۳۸۲ و۳۴۳ تن بوده است. میانگین تولید محصولات مذکور در سال ۹۸، به ترتیب  ۲.۷۴۸، ۱.۵۵۶، ۴۴۰ و ۲۷۲ تن می‌باشد.

شرکت در این ماه ۳.۴۲۴ تن (شامل ۱.۷۲۵ تن فرمالین کارمزدی)  فروش داشته است. میانگین فروش ۶ ماهه ۲.۹۲۰ تن (شامل ۱.۸۵۴ تن فرمالین کارمزدی) و میانگین فروش سال ۹۸ نیز  ۲.۸۰۸ تن ( شامل ۱.۵۵۶ تن فرمالین کارمزدی) بوده است.

درمهر و آبان شرکت درآمد عالی ۱۴ و ۱۵.۶ میلیارد تومانی را از محل فروش محصولاتش شناسایی کرده است. میانگین فروش ماهانه فصل اول و دوم سال به ترتیب ۴ و ۸.۸ میلیارد تومان بوده است.

نرخ فروش فرمالین و پارافرمالدئید در مهر به ترتیب ۱۶.۸۷۲ و ۹۱.۱۶۳ ریال بوده است. نرخ این دو محصول در ماه آبان افزایش قابل توجهی داشته و به ترتیب ۲۳.۴۲۳ و ۱۲۲.۳۴۶ ریال گزارش شده است.

شرانل

میانگین تولید ماهانه روانکار در سال گذشته و شش ماهه سال جاری ۴۰ هزار مترمکعب بوده و در مهر و آبان عدد ۳۹ و ۴۱ هزار متر مکعب گزارش کرده است.

میانگین فروش محصول روانکار در ۶ ماه ابتدای سال ۴۰ هزار مترمکعب بوده و در مهر و آبان نیز ۴۱ و ۴۰ هزار مترمکعب فروش گزارش شده است.

فروش‌های شرکت نفت ایرانول در سال جاری روندی صعودی داشته است. میانگین فروش شش ماه ابتدای سال ۲۸۸ میلیارد تومان بوده و در مهر و آبان ۴۵۹ و ۵۱۸ میلیارد تومان فروش داشته است.

نرخ فروش داخلی روانکار در ماه مهر و آبان به ترتیب ۱۱۰ و ۹۴ میلیون ریال بوده است. نرخ فروش صادراتی نیز به ترتیب ۹۲ و ۱۵۵ میلیون ریال گزارش شده است. شرکت از تاریخ ۱۸ آبان از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش نرخ ۴۰ و ۵۳ درصدی را برای محصولات بنزینی و دیزلی گرفته است.

کگهر

شرکت سنگ آهن گهر زمین در آبان  ۲ میلیون تن کلوخه و ۳۸۷ هزارتن کنسانتره تولید کرده است. متوسط تولید ماهانه امسال معادل ۱.۲ میلیون تن کلوخه و ۳۷۴ هزار تن کنسانتره است.

این تولیدکننده سنگ آهن در آبان معادل مهر ماه ۱ میلیون تن کلوخه فروخته است. فروش کنسانتره نیز ۳۴۰ هزار تن گزارش شده است.  متوسط فروش امسال کلوخه و کنسانتره به ترتیب ۷۹۹ و ۳۳۱ هزار تن گزارش شده است.

کگهر در آبان بالاترین رکورد فروش ماهانه امسال را زد و درآمد ۱،۳۹۴ میلیارد تومان کسب کرد. فروش های  مهر ، شهریور و مرداد ترتیب ۱،۱۸۵  ، ۸۰۷   ،۱،۱۷۶ میلیارد تومان بوده است.

 نرخ فـروش کنسانتره داخلی در آبان ۱۷،۹۹۱ ریال به ازار هر کیلو بوده است. نرخ مهر ، شهریور ، مرداد به ترتیب ۱۶،۸۶۵  ، ۱۲،۵۲۸  ، ۱۱،۵۵۸   ریال به ازای کیلو گزارش شده است. نرخ کلوخه نیز برای آبان و مهر  و شهریور و مرداد به ترتیب ۶،۸۷۵  ، ۶،۲۶۷  ، ۵،۴۰۸  ، ۴،۷۷۸ ریال به ازای هر کیلو بوده است. 

غگیلا 

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه اول سال جاری به ترتیب به طور میانگین ماهانه ۲.۷۲۲ و ۳.۴۱۶ تن تولید گزارش کرده است. مقدار تولید مهرو آبان نیز ۲.۹۷۵ و ۲.۹۳۰ تن گزارش شده است.

میانگین فروش ماهانه شرکت در نیمه دوم سال گذشته ۲.۶۸۱ و در نیمه ابتدایی سال جاری ۳.۳۴۳ تن بوده و برای مهر و آبان ماه فروش‌های ۲.۹۷۲ ۲.۸۸۹ تنی گزارش شده است.

در مهر شرکت ۲۲ میلیارد تومان فروش گزارش کرده و مجموعا فروش ۷ ماهه به ۱۵۶ میلیارد تومان رسیده، در آبان نیز شرکت فروش ۲۲ میلیاردی داشته است.

میانگین نرخ فروش محصولات در سال گذشته ۴۹.۶۶۲ ریال بوده، در نیمه سال به ۶۵.۲۶۶ ریال رسیده و در آبان ۷۸.۲۳۹ ریال گزارش شده است.

کد خبر 422723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =